fredag 11 juni 2010

KRABBETRÄFFEN FREDAG 28/5-10, VÄSTERÅS

Vi hade fredag förmiddag på oss att hålla på och pyssla ...tur man hade sin hovfrissa med sig. Annars hade det inte blivit någon inbakad fläta. Fick blommor påklistrade på mina naglar oxå :)

Piffning! Åh oj vad Nasse va nervös nu ...det närmade sig träffen !

Det började med lunch vid 12 tiden....
Jätte god mat sa päronen att de fått....
Jag höll mig till sondvälling , som vanligt !

Vid ca.13.30 så gick vi till konferansrummet där vi skulle hålla till de här dagarna. Där var det så fint uppställt med Felicias saker och hjälpmedel bl.a.
Alla barn/föräldrar o assistenter fick var sin ryggsäck med broschyrer , dagordningen för träffen , handsprit m.m....men det bästa var att vi småtroll fick en påse med lek/stimulanssaker :) Tackar!
Vi hälsades välkomna av Felicias föräldrar och sen var det föreläsning om handhygien. Det är väldigt viktigt med hygien runt oss krabbebarn eftersom vi är så infektionskänsliga. Det var mycket intressant.
Pappis testar hur bra han är på att sprita händerna!
Lite bakläxa fick han minsann! Även mammis oxå.
Så det får bli skärpning på det :)
Sen blev det en lång fikapaus , det var mycket smart för päronen/assisar hade mycket att prata om :)
Vid 16 tiden hade vi en ny föreläsning....När luften inte räcker till! Det handlade om luftvägens funktion och hjälpmedel.



Felicias stå skal. I det tränar hon 2 gånger/dag.
Bra för lungorna!
Här kommer bilder på snyggingarna som kom till träffen.
Två till i Sverige finns oxå , men kunde ej komma.


FELICIA 11 ÅR

BENJAMIN 5 ÅR

AMELIA 2,5 ÅR

OTTO 2 ÅR,3 MÅN.

EMMA 1 ÅR , 9 MÅN.
Visst är vi snygga prinsessor o prinsar. Det va så kul att se alla.
Vi har vissa likheter med varandra i sätt och utseende :)


Senare hade vi egen tid och vila...fast man gör ju nästan inget annat :)
Men mammis o pappis svidade om och vid 18.30 var det mingel :)
=dricka , godis , saltapinnar m.m...och surr, surr såklart!
19.30 var det dax för middag. Det passade även mig vid den tiden :)
Sen så gick vi till mingelrummet igen och efter en stund fick jag rulla till mitt hotellrum för att sova. Jag var så varm så det fick bli en nakenfis.
Päronen satt uppe en stund till.


/Puss Amelia

4 kommentarer:

  1. Anonym sa...
    Va bra att resan hem gick så fort och bra. Vilka jättefina bilder du fått på din sida. Hälsa mästerfotografen att det ser proffsigt ut. Kram Felicia

    SvaraRadera
  2. Anonym sa...
    Hejsan prinsessan.

    Va roligt att höra att ni haft en bra resa och träff. Jag har varit med er i mina tankar. Längtar efter dej. Kram natt tanten Ingrid

    SvaraRadera
  3. farmor sa...
    Hej lillgumman....

    Vilken underbar vacker bukett i form av världens finaste Sessor o Prinsar....
    Puss på er allihopa.....

    SvaraRadera
  4. mormor o morfar sa...
    Hej igen LILLA ÄLSKLINGSGUMMAN......

    Mormor har ju träffat Dej idag, å sett att Du mår bra efter resan, jag måste ändå gå in å säga Go´natt.
    Vilka Jättefina Krabbevänner Du fått, roligt att Mammis tagit kort så vi oxå får se Dina vänner.
    Va lyxigt en LITEN PRINSESSA får ha det.... eget hotellrum så klart.
    Skönt att Ni är hemma å resan gått bra.
    Mammis o mormor har varit ute å flängt hela dagen så jag har inte hunnit titta in till Dej tidigare....
    Morfar hälsar Go´natt o Sov Så Gott till sin ÄLSKLINGSPRINSESSA.
    Vi hörs i morgon.

    /Puss Puss o Natti Natti

    SvaraRadera