lördag 12 juni 2010

ASSISTRÄFF, GLASS, LILLENALLEN, SOL & BAD, POST...

Vad har jag varit med om mer då?.... hmmm tänker så det knakar!
Jo, förra veckan på onsdagen va jag, päronen o assis och bada...hihi jag fick schampoo, balsam och inpackning i småflaskor av Liam min badkompis! Kan verkligen behövas lite inpackning i mitt hår som slits så när jag jämt ligger på det. Tack!
Den dagen var det ett kanonväder så mammis o jag rullade från sjukan och ner till stan. Jag va jättesnäll o sov så gott...trots alla gatstenar.
Vi for till mammis jobb och hälsade på och de vuxna köpte glass (hon jobbar nämligen på ett café)...tror ni jag fick smaka...nix! Iaf, så hade vi träff sen med mina assisar. Det blev mycket information. En del ändringar/skärpningar runt mig!

Sen va helgen lugn för pappis jobbade.

Denna vecka så har jag fått två saker på posten :) En dag fick jag ett fint kort som min Krabbevän Felicia hade pysslat ihop...Hon tyckte det va kul att jag hade kommit ner till henne på träffen.
En annan dag så hade jag ett paket i lådan :) Det va en fin badhandduk med ett kort av mig på. Jag va klädd till prinsessa :) Det kom fråm Farmor o Farfar...Tackar!

Sen så i onsdags så hade vi vårat sista bad...så nu har jag sommarlov kan man säga! :) Jag hade bett mammis pyssla en sak till Liam. Han fick en bild av oss i badet. Då kan han titta på den i sommar så han inte glömmer bort sin lilla badpingla ;)

Sen så kom torsdagen då! Jag va ute med mina assisar. Va kanonväder! Sen på em så tog mammis över och vi fortsatte va ute i godan ro! Mammis satt o pressa i solen medans jag fick ligga under parasollen i skuggan.
Vi bor liksom på landet och det va full rulle på traktorerna på åkern. Men sen kom det bilar oxå och körde fram o tillbaka??? Varför då?
Jo, både morfar o pappis ringde hem till oss och sa...
Var är ni? Ute sa mammis! Bäst att gå in för det är en liten nallebjörn i ladan nere på åkern! Shit då fick mammis en väldans fart in med mig. Pust!
Stackars lillenallen hade blivit skrämd och var tydligen ensam där inne! Var är hans mammis/pappis tro?
Vet inte om han kommit ut än??? Vem vet var han står o lurar. Mammis o pappis är faktiskt lite skraja att vara ute på gården o dona nu. Fegisar! Det skulle väl vara rätt mysigt att få en riktigt stor bamsekram av en söt nalle...eller?




/ Puss Amelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar