onsdag 14 januari 2009

14 januari

Idag har jag haft en bättre dag. Vaknade vid 9 tiden. På fm vred det åt i min mage och det bubblade till...bajsa på mig rejält och alldeles löst va de.Mamma fick fullt upp att torka. Min mage blir konstig av penicilinet jag får för min lunginflamation.Sen så fick vi helt plötsligt besök... tant Tarja och söta Andreas. Mamma fick sig lite fika, en semla. Det behövde hon.När de for så tog mamma med mig ner till lab. Där stack de mig i stortån. Tog 5 små rör. Ska kolla mitt crp (sänka). Och det ska även skickas till blodbanker så att det finns till framtiden... om jag ska bli stora syster. Och det vill jag.Mamma o Pappa har fått lämna några rör ikväll oxå.Nu ligger jag och myser med min pappa.Go natt! Tack för att ni tänker på oss./ Amelia

8 kommentarer:

  1. Hej Amelia ! farmor har alldeles nyss kommit hem från sitt jobb och tittar in till dig nu...kanske har John Blund redan kommit o hälsat på hos dig men farfar och jag vill passa på o skicka 1000 kramar o pussar till Dig, mamma o pappa samt Nasse...världens bästa kompis till dig Amelia !! men jag tror inte att han är lika modig som du vännen, han grinar nog mkt mer om "tanterna" skulle sticka i hans stortå !
    Du är ju såå duktig som klarar av alla sprutor o undersökningar men så är du farmor o farfars prinsessa oxå !!!
    Sov gott nu lillgumman o så längtar vi efter att få krama om er alla tre!!! ni finns i våra tankar o hjärtan....

    SvaraRadera
  2. Kan inte låta bli att gå in på din sida, vilken fighter du är, du vackra lilla flicka. Bra att du har Nasse hos dig, och mamma och pappa förstås. Kramar till er alla

    SvaraRadera
  3. Här sitter jag på jobbet och helt plötsligt dyker du upp i mitt huvud. Jag tror du ville berätta att du skrivit ett nytt blogg-inlägg!

    Skönt att läsa att du mår bättre, det förtjänar du verkligen. Hälsa mamma och pappa.

    /Farbror Andreas

    SvaraRadera
  4. Får säga grattis i efterskott, du verkar ha styrka för alla i din omgivning, du goa tjej.Tänk så lycklig din mamma och pappa ska vara som fått lyckan att få träffa dej.
    Livet är inte altid rättvist, du lilla prinsessa, tur att du verkar ha sådana underbara föräldrar. Tänk du är som en av stjärnorna på himmlen, så lysande.

    Hoppas din natt blir lugn och bra.Ska sända dej en tanke när jag jobbar i natt.
    Birgitha

    SvaraRadera
  5. Hej lilla vän! Vad duktig du har varit att ta alla prover. Du är en fantastisk kämpe som kommer att bli en lika fantastisk storasyster som Emmy är. Hälsa till mamma och pappa. Natti natti! Kram Therese och Emmy

    SvaraRadera
  6. Du är så fantastiskt söt Amelia!
    Va bra att vi kan komma hit och läsa om hur du har det.
    Vi tänker på dig, mamma o pappa SÅÅÅÅ mycket. Krama om varandra!

    Kram Martina o Samuel

    SvaraRadera
  7. Blää för alla sprutor ! Nyp tanterna i näsan om du kommer åt : ) Själv gav jag dom onda ögat och tinnitus idag när jag blev vaccinerad. Du är såååå söt på korten, värsta fransarna å pussmunnen ! Sov gott gumman. / Kram från Wille med mor och far

    SvaraRadera
  8. Hej Amelia. Jag bär dej i mitt hjärta och jag följer dej du tappra lilla vän/ Kram Ingrid

    SvaraRadera