måndag 26 januari 2009

25/1 Träffat Farmor å Farfar....

Idag har vi varit hemma hela dagen.
Jag har varit med pappsen och mamma och grejat i mitt rum! Det ska göras iordning så vi kan vara där och bara mysa och få upplevelser/stimulans m. ljud, ljus, känsel...( och skapa minnen) Det har ju inte hunnits med för vi har ju bott i stort sett på sjukhus hela förra år!
Sen mot kvällen så kom farmor å farfar. Kul! De hade mat med. Jag satt i min stol vid bordet och lyssnade på allt prat!
Och en av mina "Natt tanter" på sjukhuset kom förbi med mat till mina föräldrar. Hon hade lagat mkt smått och gott. Snällt va!!!
Puss på er! / Amelia

4 kommentarer:

  1. Hej min lilla prinsessa....ohhh va mysigt det var att få träffa Dig o din mamma o pappa igår kväll! farmor fick snusa o pussa på dig och hålla din lilla hand i sin, gissa om farmor njöööt :)
    Nu skall farmor o farfar jobba, farmor i 3 dar o farfar hela veckan men nu känner farmor att hon har "tankat upp" då hon fått täffa dig Amelia så nu orkar hon med det ibland lite tråkiga vardags sysslorna ;)
    Det dröjer nog inte sååå länge tills vi får ses igen o då skall farmor ta med en liten överraskning till dig "lilltullan", men vad det är ska jag inte tala om här o nu ....hi hi, nu blev du lite nyfiken va?....
    Pussar o kramar i massor från farmor o farfar..

    SvaraRadera
  2. Hej Amelia
    Nu ska vi snart få "busa" i bassängen. Vi kanske ska skvätta vatten på mamma och pappa.
    Vi ses på onsdag "din" sjukgymnast Annki

    SvaraRadera
  3. Hej hej gumman !
    Va roligt att höra att du och mamma å pappa fått vara ute i "svängen" lite.. roligt att träffa folk ! Ååhh har du oxå fått bada i bassängen, det är min nya favvo syssla : ) I början var jag superskraj för vattnet och höll händerna tätt tätt mot munnen, litade inte riktigt på att dom höll fast mig ordentligt. Lika bra att hålla för munnen om man skulle drutta i ! Men nu njuter jag för fulla muggar. Vi är alltid helt själv på badet, trist ibland å skönt ibland. Tänk vad kul vi skulle ha om vi kunde få bada samtidigt ! Mamma och pappa tycker att det är lite tråkigt att ni bor så långt bort.... Mamma saknar att prata med din mamma men innan man jag ger henne tid till att ringa så är klockan alldeles för mycket !
    Jag ska oxå få en duschstol, bra tycker mamma för det e lite svårt att hålla i mig nu när jag börjar bli lite större och är inoljad hihi. Jag har börjat få sondnäring igen, eller byggarkrubb som jag brukar kalla det. Har just passerat 8 kilosstrecket Tjihoo ! Hoppas ni får det super i badet och att Modo vinner nästa gång : )
    Kram på dig vännen !

    SvaraRadera
  4. Hej lilla vännen...
    Jag har saknat dig en hel del och nu fick jag veta att du har en egen sida, precis om jag!!!
    Känns skönt att höra att du är hemma, det ska jag hälsa till Isaac, då blir han jätte jätteglad...för han frågade mig allvarligt för nånvecka sedan..."mamma när ska lillasyster Amelia få komma hem så vi kan leka lite, jag är så sugen"
    Och nu kan jag berätta att du kommit hem...och att du får bada bassäng, det tycker han också om.

    Jag tänker följa dina upptåg här på sidan nu...så vi ses mera.

    Jag hoppas vi kan få ses snart för det var jättelänge sedan.
    Jag tycker att det är tur att du och dina underbara föräldrar får så mycket hjälp med sånt som man kanske inte annars orkar...för vem vill laga mat när ma nkan få mysa med en pingla som dig...:-D

    Vi skrivs snart igen,
    hälsningar från TantJenny

    SvaraRadera